CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 24, 2009

Menyingkap kejahatan Yahudi

Ghazi Muhammad Al-Qarni

KATA PENGANTAR

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam semoga dilimpahkan ke atas Rasulullah Muhammad SAW. Amma ba’du.

Hingga ke hari ini, saya tetap yakin bahawa bangsa Yahudi masih wujud dan bermain di balik tabir kehidupan ini. Mereka menjadi penyebab utama berbagai malapetaka yang menimpa umat manusia dari masa ke masa. Mereka ibarat kenser ganas yang mesti dibongkar hingga ke akar-akarnya dan tidak diberi kesempatan untuk tumbuh kembali.

Buku yang hadir di hadapan anda ini merupakan usaha dari saudara saya, Ghazi bin Muhammad al-Qarni, dalam rangka mengupas dan menjelaskan sekitar permasalahan yang telah saya sentuh di atas.

Kehadiran buku ini menjadi pengetahuan asas yang sangat penting. Oleh kerana itu, saya memohon kepada Allah agar berkenan melimpahkan berkat dan keikhlasan kepada penulis. Dan semoga Allah melimpahkan taufik kepada kita semua sebagai hamba-hambaNya sehingga dapat mengarah menuju amal yang diredhaiNya.

Buku kecil ini berisi kajian yang sederhana namun mendasar mengenai perlakuan bangsa Yahudi di pentas kehidupan dan ancaman mereka terhadap kaum muslimin dan umat manusia pada umumnya. Tidak ketinggalan penulis menyertakan pesanan bagi kaum muslimin agar sentiasa waspada menghadapi tipu daya dan kejahatan mereka.


MUKADDIMAH

Segala puji bagi Allah. Kami memuji, memohon pertolongan dan ampunan kepadaNya. Kami berlindung kepada Allah dari keburukan diri dan kejahatan perbuatan kami. Sesiapa diberi petunjuk oleh Allah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Sesiapa yang disesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya petunjuk, menolong dan membimbingnya.

Kami bersaksi bahawa tidak ada Tuhan melainkan Allah. Dialah yang telah menolong hambaNya, memenangkan tenteraNya dan menghinakan musuh-musuhNya. Tidak ada sesuatu sebelum dan sesudahNya.

Kami bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba, rasul, kekasih dan manusia pilihan dari semua makhlukNya. Sungguh, baginda telah mentyampaikan risalah, baginda juga telah menunaikan amanah dan menasihati umatnya sehingga sampailah mereka pada kehidupan yang terang benderang. Malamnya bagaikan siang. Tidaklah ada orang yang menyimpang dari jalanNya melainkan ia pasti akan binasa. Semoga Allah sentiasa melimpahkan kebaikan kepada baginda SAW sebagaimana layaknya Dia memberi ganjaran kepada para nabi yang lain.

Semoga Allah meredhai para sahabat baginda, para pemimpin umat dan singa-singa dalam peperangan. Mereka telah berjihad di jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Mereka membawakan hidayah dan cahaya kepada sekelian manusia, sehingga dengan al-Qur’an mereka mampu membuka mata0mata yang buta, telinga-telinga yang tuli, dan menghidupkan hati-hati yang lalai.

Semoga Allah meredhai mereka dan orang-orang sesudah mereka yang memikul amanah Islam. Orang-orang yang mempersembahkan dirinya kepada Allah, sehingga bertemu dengan Rabbnya dalam keadaaan redha dan diredhai.

Amma ba’du.

Buku ini saya persembahkan kepada pembaca yang budiman, sebagai saham saya dalam usaha menyingkap kebusukan dan kebatilan yang sedang bermaharajalela di tengah masyarakat. Saya berusaha menulis buku ini dengan susunan kalimat yang sederhana, sehingga dapat dicerna sama ada oleh orang alim mahupun kalangan awam dari umat ini.

Di antara hasil dari kajian saya yang sederhana ini, saya dapat menarik kesimpulan bahawa tidak akan memahami tentang Islam, orang yang tidak memahami tentang jahiliyyah dengan dua jenisnya; jahiliyyah kuno dan jahiliyyah moden. Tidak akan faham terhadap al-haq orang yang tidak pernah memahami al-batil. Seseorang tidak mungkin tampil menjadi pembela Islam selagi ia tidak mengenali musuh-musuhnya serta mempelajari perancangan dan cara-cara kejahatan mereka. Sebagaimana dikatakan Umar bin Khattab r.a :
”Sesunguhnya di antara yang menjadi sebab terlerainya simpulan-simpulan Islam satu demi satu adalah apabila tumbuh dalam Islam orang-orang yang tidak mengenal jahiliyyah.”

Demikian juga, kita umat Islam tidak akan mendapat kemenangan selagi kita tidak mengetahui bagaimana musuh-musuh berfikir, apa yang menjadi sumber nilai dan landasan ideologi mereka, bagaimana mereka menjerut benang-benang penjerat leher lawan-lawannya, serta apa yang menjadi asas mereka sehingga mereka kelihatan begitu kuat dan kukuh berdiri di atasnya.

Sebelum kita masuk ke dalam kancah peperangan melawan ”anak cucu kera dan babi”, sebagai kaum muslimin kita mesti mengetahui landasan ideologi, politik dan sosial mereka. Kita juga mesti mengetahui cara pandang mereka terhadap alam semesta dan terhadap umat manusia di luar bangsa Yahudi. Kita juga dituntut untuk mengetahui dari mana mereka menimba pemikiran tentang ketuhanan, politik, undang-undang, agama, dan muamalah.

Seorang muslim dituntut untuk mengetahui masalah-masalah ini, sehingga ia memiliki kejelasan terhadap apa yang sedang dirancangkan oleh musuh terhadap diri dan umatnya yang sedang merana ini.

Sekarang kita sedang menyaksikan Masjidil Aqsa – tempat Isra’ dan Mi’raj Nabi Muhammmad SAW – merintih di bawah cengkaman bangsa Yahudi yang terlaknat. Mereka telah menyebarkan najis di temp[at suci tersebut serta melakukan berbagai perbuatan keji dan gila. Tempat suci itu kini menjadi pentas kemaksiatan ”anak-anak ular”, sama ada lelaki mahupun perempuannya.

Sesungguhnya, Masjidil Aqsa kini sedang menantikan huluran tangan dari setiap muslim yang masih memiliki rasa cinta kepadanya. Dan sesungguhnyalah, menjadi kewajipan setiap muslim di seluruh dunia untuk membebaskannya dari tangan-tangan yang telah merampas dan mengotorkannya.

Sekiranya kita tidak memahami masalah ini segera dan tidak menyusun gerakan-gerakan yang realistik untuk membebaskan bumi yang penuh berkat ini dari tangan-tangan najis para perompaknya – dengan segala kurnia Allah yang berupa kemampuan dan bakat-bakat aqqliyah dan jasadiyah, sokongan material dan rohani, langkah-langkah politik, kekuatan ketenteraan yang sedia berjihad, yang semua itu diasaskan pada tujuan mencari redha Allah, mengambil sebab dan tawakal kepada Zat yang menjadikan sebab-akibat, Rabb segala sesuatu, maka kita akan semakin kehilangan peluang. Pada akhirnya, kita hanya dapat menangis dan menyesali diri di waqktu kita telah dipijak-pijak oleh kekejaman orang-orang yang mengaku sebagai keturunan Daud.

Kita hendaknya jangan terlena, sehingga mimpi besar mereka menjadi kenyataan, yakni mendirikan negara Israel Raya yang membentang antara Sungai Nil di sebelah barat hingga sungai Furat di sebelah timur dan dari Yaman di sebelah selatan hingga Turki di sebelah utara.

Sesungguhnya, agama kita mewajibkan setiap muslim untuk mengorbankan segala yang ia miliki berupa harta, tenaga. Darah bahkan jiwanya untuk membebaskan Masjidil Aqsa, tempat Isra’ dan Mi’raj Rasulullah SAW. Kita mesti mengembalikannya ke pangkuan Islam, sehingga ia dan para penduduk di sekitarnya merasakan nikmatnya kesucian, keamanan dan kedamaian Islam.

Dalam kajian ringkas ini, saya mengemukakan bahawa sumber-sumber pemikiran Yahudi yang dijadikan sebagai titik tolak gerakan mereka ada empat jenis, iaitu:
1. Taurat
2. Talmud
3. Cabala
4. Protocols

Namun, bukan bererti bahawa sumber pemikira ideologi dan politik mereka hanya terbatas pada empat sumber tersebut. Mereka masih mempunyai sumber-sumber lain yang sangat dijaga kerahsiaannya.

Perbahasan kita tentang sumber-sumber pemikiran Yahudi ini bukan dimaksudkan untuk memperinci semua bentuk persengkokolan dan operasi kejahatan mereka, kerana sudah pasti masalah ini sangat dirahsiakan oleh mereka. Sebagaimana yang berlaku pada semua negara atau sebuah organisasi, masing-masing mereka tidak ingin orang lain mengetahui perancangan-perancangannya sebelum sampai waktunya. Tetapi yang kita maksudkan di sini adalah sumber-sumber umum yang menjadi asas keyakinan dan sikap politik mereka yang sekarang telah dianggap sebagai fakta yang diketahui bersama.

Dalam buku ini saya mengupas setiap satu sumber dalam satu bab tersendiri. Kemudian saya cuba untuk menjelaskan hal-hal yang berkenaan dengan definisi, ajaran dan pemikiran yang terkandung di dalamnya dan saya terangkan pula hakikatnya. Semuanya saya sajikan dalam tulisan yang ringkas dan sederhana tanpa terpaksa mempermudahkan persoalan yang dibicarakan, insya Allah. Pada bahagian akhir saya sebutkab buku-buku yang menjadi acuab bagi penulisan risalah ini. Selebihnya penulis bertawakal kepada Allah Yang Maha Mengetahui akan yang ghaib dan berlindung kepadaNya dari segala kesalahan.

Saya sedar bahawa saya bukanlah oarang yang pertama menulis masalah ini. Masalah ini telah dikupas oleh ramai penulis, tetapi saya belum mendapat sumber-sumber tersebut ditulis dalam sebuah buku secara khusus. Oleh kerana itu, saya ingin menyajikan dalam sebuah buku kecil dengan maksud menyebarluaskan manfaat, memperjelaskan masalah, dan merealisasikan apa yang menjadi tujuan kita dengan izin Allah Azza wa Jalla.

Tidak lupa saya menghulurkan terima kasih kepada Dr. Sayyid al-Hajar, pensyarah Fakulti Sya’riah dan Usuludin yang telah banyak memberi nasihat dan bimbingan.

Saya memohon kepada Allah semoga usahayang sangat sederhana ini ikhlas keranaNya bermanfaat bagi setiap orang yang membacanya. Senoga Allah menjadikannya tabung kebaikan yang bermanfaat bagi saya pada hari di mana harta dan anak-anak tidak berguna lagi, kecuali orang-orang yang menghadap Allah dengan hati yang bersih. Hanya inilah yang dapat saya persembahkan. Jika terdapat kebaikan di dalamnya, maka kebaikan itu dari Allah dan jika terdapat kesalahan di dalamnya, maka kesalahan itu berasal dari diri saya yang dhaif.

Akhirnya, hanya kepada Allah lah kita memohon pertolongan.

Ghazi al –Qarni
3 Rabi’uth Thani 1413 H
29 September 1992 M

0 comments: